STAVANGER SJÅFØRSKOLE

est. 1925

Stavangers eldste trafikkskole ønsker deg velkommen som elev!

I Madlaveien 6 finner du både gjengen her på trafikkskolen og våre topp moderne lokaler. Her står vi klare til å gi deg en effektiv og trygg opplæring som sikrer deg lappen.

På skolen brenner vi for at alle skal lykkes! Derfor tilbyr vi skreddersydd opplæring, tilpasset hver elevs mål og ferdigheter.

Chat med DriveBot eller ta turen innom.
Vi gleder oss til å bli kjent med deg!

PERSONALET

Bli kjent med folka som driver skolen

Fra 1. januar 2019 har skolen vært driftet av trafikklærer Sigurd Rasmussen. Etter 40 år i grunnskolen som lærer, rektor og assisterende rektor har han bred pedagogisk utdanning og erfaring. Han valgte å prøve noe nytt og tok Trafikklærerutdannlesen i 2012. Han tar seg av den praktiske opplæringen i bil (B, B-automat, B96 og BE + moped ) og har også teoriundervisningen.

I April 2023 Kjøpte Christian Mozart Torp Øverlien skolen. Og igjen var det MC opplæring hos oss. På vinteren kjører han kl B, BE, B96, drosje og har Trafikalt Grunnkurs. Han har daglig og faglig ansvar, og følger opp der det er behov.

Åse Sandanger Rosnes er kontoransvarlig, og den du treffer først på når du kontakter oss. Hun er alltid behjelpelig dersom du har spørsmål, både av praktiske og teoretisk art. Åse er den som som har oversikten i en travel hverdag.
Leif Harald Olsen er fremdeles tilknyttet skolen. Både Leif Harald og Annebrit er i "kulissene" dersom det trengs ekstra hjelp

HISTORIKK

Stavangers eldste trafikkskole er fortsatt i full sving!

Stavanger Sjåførskole er en av Stavangers eldste trafikkskole og ble startet av Magne Evje Olsen på slutten av 40-tallet. Egentlig startet det nok før, i og med at hans far Ole Mandius Olsen drev med opplæring av sjåfører på 30 tallet. Etter Magne Evje Olsen sluttet på 70- tallet, har skolen, helt frem til 2019, blitt drevet av Leif Harald Olsen og Annebrit Olsen.

OPPLÆRING

Vi har opplæring på klassene B, B-automat, Drosje, B96/BE, A, A1,A2 og Utvidelseskurs.

Bil- og Motorsykkelparken vår består av:

AUTOMAT: BMW, Volkswagen, Mercedes og Volvo
MANUELL: Mercedes og BMW